Aktualności
Wznowiliśmy przetarg na „serce” Krajowego Sytemu Zarządzania Ruchem
Ogłosiliśmy postępowanie przetargowe na zamówienie: „Centralny Projekt Wdrożeniowy – Krajowy System Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1” (CPW), który będzie sterował całym systemem a więc i jego regionalnymi sekcjami, na które ogłosiliśmy już przetarg.
Zgodnie z zapowiedziami, zbalansowany podział ryzyka oraz nowe zasady odpowiedzialności kontraktowej stanowią kluczowe zmiany wprowadzone w znowelizowanej dokumentacji przetargowej na CPW.
Termin otwarcia ofert na realizację kluczowego elementu I etapu KSZR został określony na dzień 15 maja 2019 r. o godz. 11:15.
Wykonawca Centralnego Projektu Wdrożeniowego wdroży system centralny, elementy sprzętowe, informatyczne, telekomunikacyjne oraz budowlane dla całości docelowego systemu KSZR, jak również wyposaży m.in drogi A2 i część dróg S8 i S7 na obszarze warszawskiego Oddziału GDDKiA w infrastrukturę przydrożną, jak również wykona testy oraz integrację systemów, a następnie będzie wspierał, utrzymywał i rozwijał system w ramach projektu KSZRD E1.
Informacje i dokumenty dostępne są na platformie zakupowej pod adresem:
https://gddkia.eb2b.com.pl
numer Id 110092
Wkrótce nowy przetarg na serce Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje ponowne ogłoszenie przetargu na Centralny Projekt Wdrożeniowy - Krajowy System Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1 (KSZRD E1).
Pierwszy przetarg, za sprawą znacznego przekroczenia wartości kosztorysu przez jedyną zgłoszoną ofertę, został unieważniony. Otrzymaliśmy szereg wniosków i uwag ze strony podmiotów zainteresowanych udziałem w przetargu, zarówno na Centralny jaki i Regionalne Projekty Wdrożeniowe. Informujemy, że na bieżąco szczegółowo analizowane są wszystkie zgłoszone do nas sugestie, czego przykładem są zmiany wprowadzone w postępowaniu na Regionalne Projekty Wdrożeniowe.
GDDKiA podchodzi odpowiedzialnie do realizacji projektu KSZRD E1 jako jednego z największych tego typu projektów w Europie. Na obecnym etapie, mając na uwadze obowiązujące w instytucjach prawa publicznego zasady równego traktowania Wykonawców oraz zachowania uczciwej konkurencji, nie będziemy udzielać bezpośrednich/indywidualnych odpowiedzi Wykonawcom. Tym niemniej zapewniamy, że rozważamy odpowiednie modyfikacje w opisie przedmiotu zamówienia na Centralny Projekt Wdrożeniowy oraz Regionalne Projekty Wdrożeniowe KSZRD E1 tak, aby uwzględnić w możliwym stopniu uzasadnione wątpliwości rynku ITS, pozostając jednocześnie w zgodzie z zasadami udzielania zamówień publicznych, jak również zasadami wydatkowania środków publicznych.
Nowe warunki przetargu na Krajowy System Zarządzania Ruchem
Zbalansowany podział ryzyka czy nowe zasady odpowiedzialności kontraktowej to jedne ze zmian wprowadzonych w dokumentacji przetargowej na Regionalne Projekty Wdrożeniowe Krajowego Systemu Zarządzanie Ruchem Drogowym (RPW KSZRD).
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom branży ITS, czyli związanej z Inteligentnymi Systemami Transportowymi. Dlatego wprowadziliśmy zmiany w dokumentacji, tj. w zapisach Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), realizowanego obecnie przetargu na Regionalne Projekty Wdrożeniowe KSZRD. Wynikają one z szeregu głosów płynących z rynku wykonawców ubiegających się o pozyskanie zamówień w ramach projektu KSZRD na sieci TEN-T Etap 1. Zostały one wyrażone w licznych pytaniach do treści SIWZ-ów, wnioskach o zmiany treści czy podnoszonych w treści środków odwoławczych, w toku postępowań przetargowych. GDDKiA na bieżąco prowadzi szczegółową analizę wspomnianych dokumentów, w szczególności pod kątem sygnalizowanych trudności z późniejszą realizacją zadania.
Pomimo pierwotnie przyjętych założeń, jako odpowiedzialny Zamawiający, podzielając w części przedstawianą argumentację, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu do SIWZ - w ramach trwającego przetargu na Regionalne Projekty Wdrożeniowe KSZRD - zmian w obszarach, które były wskazywane przez rynek jako krytyczne. Zmiany dotyczą głównie zagadnień podziału ryzyka, zasad odpowiedzialności kontraktowej, wysokości kar umownych, czy optymalizacji części wymagań technicznych.
Co ważne, elementy KSZR są również równolegle realizowane w ramach budowy nowych odcinków dróg w Programie Budowy Dróg Krajowych. Chodzi tu o takie komponenty systemu jak chociażby miejsca punktów pomiarów ruchu, przepusty dla światłowodów i wiele innych. To wszystko pozwala skrócić realizacje elementów KSZR, takich jak Centralny Projekt Wdrożeniowy i Regionalne Projekty Wdrożeniowe.