Polish (PL)

Poznaliśmy oferty na Regionalny Projekt Wdrożeniowy KSZRD w Łodzi

15-02-2021

Otworzyliśmy oferty złożone w ramach wznowionego postępowania przetargowego na Regionalny Projekt Wdrożeniowy (RPW) realizowany w ramach Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T etap 1 w Oddziale GDDKiA w Łodzi, który swoim zasięgiem obejmie autostrady A1 i A2 oraz Centrum Zarządzania Ruchem w Strykowie.

RPW w Łodzi jest jednym z czterech projektów regionalnych KSZRD na sieci TEN-T – etap I. Celem tego projektu, wraz z pozostałymi projektami wdrożeniowymi (CPW, RPW Katowice, RPW Gdańsk, RPW Wrocław), jest budowa i wdrożenie elementów zarządzania ruchem na wybranych drogach krajowych o długości ok. 1100 km oraz ich integracja z systemem centralnym tworzonym w ramach realizacji Centralnego Projektu Wdrożeniowego (CPW), na który umowę podpisaliśmy 5 maja 2020 r.

W ramach RPW w Łodzi część autostrad A1 oraz A2 zostanie wyposażona w nowoczesne urządzenia na bieżąco monitorujące warunki ruchu drogowego i jego zmiany. To pozwoli na dynamiczne zarządzanie ruchem oraz bieżące informowanie podróżujących o sytuacji na drodze. Kierowcom będą przekazywane aktualne, istotne informacje m.in. o zdarzeniach na drodze, warunkach atmosferycznych czy objazdach. To wszystko przełoży się przede wszystkim na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży.

 

Tym razem swoje oferty złożyło pięciu wykonawców:

  • Konsorcjum firm - Aldesa Construcciones Polska (lider) wraz z partnerami Aldesa Construcciones (Hiszpania), Aeronaval de Construcciones e Instalaciones (Hiszpania), cena 104 485 733,69 zł

  • Konsorcjum firm - WASKO (lider), TELWAY (partner), cena 97 587 270,00 zł

  • Alumbrados Viarios Sociedad Anonima Oddział w Polsce, cena 88 704 591,95 zł

  • TRAX elektronik, cena 89 102 177,00 zł

  • Sprint, cena 78 784 446,00 zł

GDDKiA przeznacza na sfinansowanie zamówienia 93 057 362,16 zł. Szczegółowe informacje są dostępne pod adresem:

https://gddkia.eb2b.com.pl/

Numer ID postępowania: 223526

 

Komisja przetargowa przystąpiła do badania złożonych ofert.

 

Projekt jest finansowany w wysokości 85 proc. kosztów kwalifikowanych z funduszu unijnego CEF – Łącząc Europę.